Wie viele transgender gibt es in Thailand?

2 Antworten

Von Experte LunarEclipse bestätigt

Man kommt nur mit dem Begriff Kathoey auf eine große Anzahl von Menschen.

Unter dem Begriff Kathoey fällt in Thailand alles Mögliche: intersex Personen, trans Personen und Schwule

Although kathoey is often translated as 'transgender woman' in English, this term is not correct in Thailand. As well as transgender people, the term can refer to gay men, and was originally used to refer to intersex people

Und Männer, die weiblichen Stereotypen entsprechen:

The term can refer to males who exhibit varying degrees of femininity.

Männliche Crossdresser. Und Männer, die gegengeschlechtliche Hormone nehmen und geschlechtsangleichende Operationen hatten:

Many dress as women and undergo "feminising" medical procedures such as breast implants, hormones, silicone injections, or Adam's apple reductions. Others may wear make-up and use feminine pronouns, but dress as men, and are closer to the Western category of effeminate gay man than transgender.

Sie können trotz weiblichen Pronomen, eine männliche Geschlechtsidentität besitzen.

Trans Frauen verwenden in Thailand meistens den Begriff Phuying (Frau):

Transgender women in Thailand mostly use terms other than kathoey when referring to themselves, such as phuying (Thai: ผู้หญิง, 'woman').

https://en.wikipedia.org/wiki/Kathoey

314,808 trans people

There are an estimated 314,808 trans people living in Thailand but exact population estimates are unknown and more systematic, population-representative data is limited.

Quelle : https://www.weareaptn.org/location/thailand/

Thailand hat 71,2 Mio Einwohner ca (laut google)

Das Heißt es sind nicht mal 3%.

Aber das heißt trotzdem das im vergleich zur Welt 5-6x mehr im Durchschnitt sind.

Sowie ich denke mal viele sind da Geblieben, weils nen Gutes Land ist für trans leute, für Operationen. Thailand ist das beste Land für trans operationen.

Ich denke auch generel ,weil man da gut leben kann.

Woher ich das weiß:eigene Erfahrung – Selbst Nicht Binär und Trans