Nepos Text Abschnitt gesucht?

2 Antworten

CORNELI NEPOTIS EPAMINONDAS

EPAMINONDAS, Polymnidis filius. Thebanus. De hoc priusquam scribimus, haec praecipienda videntur lectoribus, ne alienos mores ad suos referant neve ea, quae ipsis leviora sunt, pari modo apud ceteros fuisse arbitrentur. 2 Scimus enim musicen nostris moribus abesse a principis persona, saltare vero etiam in vitiis poni; quae omnia apud Graecos et grata et laude digna ducuntur. 3 Cum autem exprimere imaginem consuetudinis atque vitae velimus Epaminondae, nihil videmur debere praetermittere, quod pertineat ad eam declarandam. 4 Quare dicemus primum de genere eius, deinde, quibus disciplinis et a quibus sit eruditus; tum de moribus ingeniique facultatibus, et si qua alia memoria digna erunt; postremo de rebus gestis, quae a plurimis animi anteponuntur virtutibus.

[2] Natus est igitur patre, quo diximus, genere honesto, pauper iam a maioribus relictus, eruditus autem sic ut nemo Thebanus magis. Nam et citharizare et cantare ad chordarum sonum doctus est a Dionysio, qui non minore fuit in musicis gloria quam Damon aut Lamprus, quorum pervulgata sunt nomina; cantare tibiis ab Olympiodoro, saltare a Calliphrone. 2 At philosophiae praeceptorem habuit Lysim Tarentinum, Pythagoreum; cui quidem sic fuit deditus, ut adulescens tristem ac severum senem omnibus aequalibus suis in familiaritate anteposuerit, neque prius eum a se dimisit, quam in doctrinis tanto antecessit condiscipulos, ut facile intellegi posset pari modo superaturum omnes in ceteris artibus. 3 Atque haec ad nostram consuetudinem sunt levia et potius contemnenda; at in Graecia utique olim magnae laudi erant. 4 Postquam ephebus est factus et palaestrae dare operam coepit, non tam magnitudini virium servivit quam velocitati. Illam enim ad athletarum usum, hanc ad belli existimabat utilitatem pertinere. 5 Itaque exercebatur plurimum currendo et luctando ad eum finem, quoad stans complecti posset atque contendere. In armis vero plurimum studii consumebat.

https://www.thelatinlibrary.com/nepos/nepos.epam.shtml

Woher ich das weiß:Studium / Ausbildung – LK Latein

LukaGalaxy
Beitragsersteller

Vielen Dank, es muss aber ein Abschnitt von ca. 60 Wörtern sein. Also viel kürzer

verbosus  07.07.2024, 02:09
@LukaGalaxy

Du kannst Merlin128 auch einfach per Klick Danke sagen, schließlich hat er sich die Mühe gemacht und einen Textauszug für dich gesucht ...

Von Experte Merlin128 bestätigt

Hallo,

in diesem Auszug aus "Chabrias", der 68 Wörter enthält, findest du viele der von dir genannten Vokabeln:

Hoc ille nuntio Athenas rediit neque ibi diutius est moratus, quam fuit necesse. Non enim libenter erat ante oculos suorum civium, quod et vivebat laute et indulgebat sibi liberalius, quam ut invidiam vulgi posset effugere. Est enim hoc commune vitium in magnis liberisque civitatibus, ut invidia gloriae comes sit et libenter de his detrahant, quos eminere videant altius; neque animo aequo pauperes alienam opulentium intuuntur fortunam.

Mit "ille" ist Chabrias gemeint. Die Botschaft, von der die Rede ist, stellt ein Ultimatum dar, das Chabrias von den Athenern gestellt wurde, um nach Athen zurückzukehren; dieses Ultimatum wurde ihm gestellt, weil er auf Seiten der Ägypter gegen die Perser kämpfte, obwohl diese zu diesem Zeitpunkt ein Bündnis mit den Athenern hatten.

So das ist mein heißer Tipp für dich. Ansonsten weißt du ja, wo du die anderen Texte von Nepos findest, wenn du noch weitere Textstellen suchen willst.

LG

verbosus  07.07.2024, 02:03

Habe gerade die Satznummern aus dem Textauszug gelöscht ...