Hilfe beim Hexameter?

2 Antworten

Ich habe die betonten Silben zusätzlich fett markiert.

Ín-te--a -gno mí-sce-ri múr-mu-re cáe-lum  [- - | - - | - - | - u u | - u u | - x]

ín-ci-pit, ín-se-qui-túr com-míx-ta grán-di-ne ním-bus, [- u u | - u u | - - | - - | - u u | - x]

ét Ty-ri-í co-mi-tés pa-ssét Tro-já-na ju-vén-tus [- u u | - u u | - - | - u u | - u u | - x]

téc-ta me- pe-ti-é-re; ru-únt de món-ti-bus ám-nes. [- u u | - u u | - u u | - - | - u u | - x]

spé-lun-cám Di- dux ét Tro-já-nus e-án-dem  [- - | - - | - - | - u u | - u u | - x]

dé-ve-ni-únt. pri-mét Te-llús et pró-nu-ba -no [- u u | - - | - - | - - | - u u | - x]

dánt si-gnúm; ful--r◡ig-nés et cón-sci-us áe-ther [- - | - - | - - | - - | - u u | - x]

______________________________________________________________

húc ge-mi-nás nunc fléc-ta-ci-és, hanc á-spi-ce gén-tem [- u u | - - | - u u | - - | - u u | - x]

-ma-nós-que tu-ós. hic Cáe-sar et óm-nis Jú-li (Achtung: Versus spondiacus) [- - | - u u | - - | - u u | - - | - x] Alternative wäre: -ma-nós-que tu-ós. hic Cáe-sar ét om-nis Jú-li = [- - | - u u | - - | - - | - u u | - x]

pró-ge-ni-és ma-gnúm cae-lí ven--ra sub á-xem. [- u u | - - | - - | - - | - u u | - x]

híc vir, hic ést, ti-bi quém pro-mí-tti sáe-pi-us áu-dis, [- u u | - u u | - - | - - | - u u | - x]

Áu-gu-stús Cae-sár, di-vi gé-nus, áu-re-a cón-det  [- - | - - | - u u | - - | - u u | - x]

sáe-cu-la quí rur-sús La-ti-ó re-gná-ta per ár-va [- u u | - - | - u u | - - | - u u | - x]

-tur- quon-dám, su-per ét Ga-ra-mán-tas et Ín-dos [- - | - - | - u u | - u u | - u u | - x]

pró-fer-et ím-pe-ri-úm: ja-cet éx-tra sí-de-ra -llus [- u u | - u u | - u u | - - | - u u | - x]

Ī́ntĕrĕā́ māgnṓ mīscḗrī mū́rmŭrĕ cǣ́lum

ī́ncĭpĭt; ī́nsĕquĭtū́r cōmmī́xtā grā́ndĭnĕ nī́mbus;

ḗt Ty̆rĭī́ cŏmĭtḗs pāssim‿ḗt Trōiā́nă iŭvḗntus

Dā́rdănĭū́squĕ nĕpṓs Vĕnĕrī́s dīvḗrsă pĕr ā́gros

tḗctă mĕtū́ pĕtĭḗrĕ; rŭū́nt dē mṓntĭbŭs ā́mnes.

Spḗlūncā́m Dīdṓ dūx ḗt Trōiā́nŭs ĕā́ndem

dḗvĕnĭū́nt: prīma‿ḗt Tēllū́s ēt prṓnŭbă Iū́no

 dā́nt sīgnū́m; fūlsḗrē⁔ī́gnēs cṓnscĭŭs ǣ́ther,

cṓnūbiī́s, sūmmṓque‿ŭlŭlā́rūnt vḗrtĭcĕ nȳ́mphæ.

Hū́c gĕmĭnā́s nūnc flḗcte‿ăcĭḗs, hānc ā́spĭcĕ gḗntem

Rṓmānṓsquĕ tŭṓs. Hīc Cǣ́săr ĕt ṓmnĭs Ĭū́li

prṓgĕnĭḗs māgnū́m cǣlī́ vēntū́ră sŭb ā́xem.

 Hī́c vĭr, hĭc ḗst, tĭbĭ quḗm prōmī́ttī sǣ́pĭŭs ā́udis,

Ā́ugūstū́s Cǣsā́r, Dīvī́ gĕnŭs, ā́urĕă cṓndet

sǣ́cŭlă quī́ rūrsū́s Lătĭṓ rēgnā́tă pĕr ā́rva

 Sā́tūrnṓ quōndā́m, sŭpĕr ḗt Gărămā́ntăs ĕt Ī́ndos

prṓfĕrĕt ī́mpĕrĭū́m: iăcĕt ḗxtrā sī́dĕră tḗllus,

ḗxtra‿ānnī́ sōlī́squĕ vĭā́s, ŭbĭ cǣ́lĭfĕr Ā́tlas

ā́xem‿ŭmĕrṓ tōrquḗt stēllī́s ārdḗntĭbŭs ā́ptum.

Woher ich das weiß:Studium / Ausbildung – LK Latein

mk121957  15.06.2024, 22:39

Merlin, Du bist super in Latein, Kompliment. Ich bin mir nur nicht so sicher, ob man den Kids bzw Studis die kompletten Aufgaben machen sollte. So ein bisschen Eigenanstrengung als Voraussetzung für Hilfe fände ich persönlich adäquat.

NeonSchaf  15.06.2024, 17:03

Du weißt schon, dass man in zweisilbigen Wörtern definitiv nicht die letzte betont? (bis auf ein paar ausnahmen)