Wieso wurde Chinatown (New York) gegründet?

2 Antworten

Einwanderer haben sich in früheren Zeiten gerne ethnisch zusammengerottet. Es war praktisch, man verstand sich, konnte sich helfen und es gab das Gefühl von Heimat in der Fremde.

Historically, Chinatown was primarily populated by Cantonese speakers. However, in the 1980s and 1990s, large numbers of Fuzhounese-speaking immigrants also arrived and formed a sub-neighborhood annexed to the eastern portion of Chinatown east of The Bowery, which has become known as Little Fuzhou (小福州) subdivided away from the primarily Cantonese populated original longtime established Chinatown of Manhattan from the proximity of The Bowery going west, known as Little Hong Kong/Guangdong (小粵港). As many Fuzhounese and Cantonese speakers now speak Mandarin—the official language in Mainland China and Taiwan—in addition to their native languages, this has made it more important for Chinatown residents to learn and speak Mandarin. Quelle

gegründet? Wie alle national geprägten Viertel: hinzukommende Menschen der Nationalität ziehen dorthin, wo schon andere der gleichen Nationalität wohnen. Im Grunde reicht ein zufälliger erster Haushalt als Kondensationskeim aus.