6 Antworten

A geh, wer koan Boarisch ned versteht, der hod doch a Bredl vorm Kopf! Boarisch is ned bloß a Sproch, des is a Gemütszustand, a Heimatgfui! Jeda wirkliche Bayer, der wos auf sich hoilt, der kännt und der räd sei Boarisch! Und wannst des ned oab hobn kannst, na mein Guader, dann liegts wohl an dia. Mia redn, wia uns da Schnabl gwoxn is, und wannst damit ned klarkimmst – pech ghabt! Oba wannst echt dazua ghean mogst, na hock di her, hall's Maul und lern's amoi! Wer Boarisch versteht, der versteht's Lebn! Und wer's ned kapiert, der verpasst wos! So woa's, so is und so werd's imma sei! Basta! ;-)

CzernochJanos 
Beitragsersteller
 27.04.2025, 16:29

Meine Familie kommt aus Bayern ich kann also schon Bairisch. Die Frage war an die Nichtbayern gerichtet, weil mich interessiert hat ob die verstehen was mia schmatzn. Ich glaub wenn ich die Frage auf Bayerisch gestellt hätte, hätten die Leute wenig verstanden

Merlin128  27.04.2025, 18:56
@CzernochJanos

Des wor a Schabernack,den i hob triebn. I versteh scho, wos du moanst. A bissl a Gaudi muaß doch sei, oda?! ;-)

Hallo,

Bild zum Beitrag

man muss unterscheiden,

zwischen Nord- , Mittel- und Süd-Bairisch.

Jeweils dann noch unterschiedliche Dialekte.

Man versteht sich teilweise untereinander nicht so genau.

Nordbairisch: Oberpfalz, Bayrischer Wald, Böhmen.

Mittelbairisch: Wien, Niederösterreich, Oberösterreich Nieder- und Oberbayern.

Südbairisch: Burgenland, Steiermark, Kärnten, Tirol, Allgäu.

Bild zum Beitrag

https://www.youtube.com/watch?v=5niBFeO8TZ8

Hansi

- (Deutschland, Deutsch, Sprache)  - (Deutschland, Deutsch, Sprache)

CzernochJanos 
Beitragsersteller
 26.04.2025, 19:33

Ich wollte jetzt die Leute, die nd aus Bayern oder Österreich kommen, aber ja Mittelbairisch

Kerner  26.04.2025, 19:35
@CzernochJanos

Also in Bayern gibt es mehr Franken und Schwaben als native Baiern.
Da gibt es in Österreich wesentlich mehr.

Mittelbairisch ist die Wiener Schule, als erste Deutsche Schriftliche Übersetzung.

Hansi

CzernochJanos 
Beitragsersteller
 27.04.2025, 02:10
@Kerner

Wo ich herkomm spricht man Mittelbairisch, ich denke auch mal, dass das die bekannteste "Form" des Bairischen ist auch wenn das ein relativ heterogenes Sprachraum ist

Es hört sich für mich ehrlich gesagt knarschig und unverständlich an ohne respektlos wirken zu wollen. Teilweise verstehe ich es aber es ist sehr mühsam

Ich, als Österreicher, habe keine Probleme damit. Klingt sehr ähnlich.

Häufig, ja. Zum mindest ist es anstrengend für mich zu versuchen, alles zu verstehen.