Wie benutze ich since und for

4 Antworten

since seit (bezogen auf einen Zeitpunkt) since 1996, since Christmas, since last year, since my childhood He has been playing tennis since four o'clock.

for seit (bezogen auf einen Zeitdauer) for three hours, for a week, for 10 minutes, for a long time He has been playing tennis for two hours.

I have been diving since i was 10 - Zeitpunkt festgelegt - since = seit [alter]

I have been diving for about 10 years - Anzahl Jahre - for = seit [Jahre]

LG

since = seit einem zeitpunk for = für eine gewisse zeitspanne

Ich würde das in Englisch anwenden....