Unterschied zwischen den Farben Sorrel und Chestnut?

2 Antworten

Vom Beitragsersteller als hilfreich ausgezeichnet

es besteht genetisch kein unterschied.

sorrel ist amerikanisches englisch, chestnut ist englisches englisch.

dementsprechend ist auch die farbbezeichnung rassespezifisch.

Woher ich das weiß:Berufserfahrung – Sachgerechter Umgang ist aktiver Tierschutz!

DIFFERENTIATING CHESTNUT AND SORREL
So,  genetically, there is no difference, but I have heard other people (and had thoughts myself) of what the difference between chestnuts and sorrels were.
Many people go by using the term “sorrel” to describe horses with a lighter shade of red, while “chestnut” is used for horses with a darker shade. However, this distinction is not always clear-cut, and the terms are often used interchangeably. Some registries have decided to just use one or the other, and some, like the American Quarter Horse Association, considers both terms correct.

https://anequestrianlife.com/2023/11/chestnut-horse-vs-sorrel-horse-understanding-the-nuances-of-red/

In terms of equine coat color  genetics , which were discussed above, there is  no difference between sorrels and chestnuts .

https://hashtaghorse.com/sorrel-horse/

Soweit ich es jetzt verstanden habe gibt es genetisch keinen Unterschied und in der Theorie meinen beide Begriffe das gleiche. Es werden aber von vielen Menschen verschiedene Rottöne gemeint, wobei das im Internet ein geoßer Streitpunkt ist.

Woher ich das weiß:Recherche

FancyCreeper04
Beitragsersteller

Okay, danke, das hat schon mal geholfen! :)