Englisch?

he claimed to be the owner of the land oder he claimed that he was the owner of the land

1 Antwort

Hallo,

He claimed that it was all a conspiracy against him = Er behauptet, dass ...

A man claiming to be a journalist ...= Ein Mann, der behauptet Journalist zu sein, ...

A man is claiming to be a journalist. = Ein Mann behauptet, Journalist zu sein.

He claims that he is right/ to be right? = Er behauptet, dass er Recht hat/Recht zu haben.

Auch im Deutschen können wir es mit , dass oder mit einem Infinitiv (zu ...) ausdrücken, ohne dass es einen Bedeutungsunterschied macht.

AstridDerPu