Was bedeutet bei der US Army der Rang "Private" und warum gerade "Private"?

1 Antwort

Wiki:

The term derives from the medieval term "private soldiers" (a term still used in the British Army), denoting individuals who were either hired, conscripted, or mustered into service by a feudal nobleman commanding a battle group of an army. The usage of "private" dates from the 18th century.

Und gefreiter ist falsch:) private ist der niedrigste dienstgrad:)

Gefreiter ist glaub privat first class.

Wie du obel lesen kannst,kommt der name aus dem mittelalter.