Blud bedeutung (slang)?

2 Antworten

https://en.wiktionary.org/wiki/blud

Created in Multicultural London English, of Jamaican origin. Has since spread around England, and thence Anglosphere and online. Claimed to be, via eye dialect spelling, from Caribbean Creole blood (“family relation, close friend”) (compare blood brother). Possibly derived or reinforced from brother; compare bro, bruh, brudder etc.
Noun blud ( plural bluds)
( UK, MLE, slang, Internet slang) Informal address to a man.

in Deutsch:

Entstanden in multikulturellem Londoner Englisch (MLE) jamaikanischer Herkunft. Hat sich seither in ganz England und von dort aus in der Anglosphäre und im Internet verbreitet. Behauptet, vom karibisch-kreolischem Blut ("Verwandter, enger Freund") zu stammen (vgl. Blutbruder). Möglicherweise abgeleitet oder verstärkt durch brother; vgl. bro, bruh, brudder etc.
Nomen blud (Plural bluds)
(UK, MLE, Slang, Internet-Slang) Unförmliche Anrede für einen Mann.

Siehe auch: https://www.urbandictionary.com/define.php?term=blud

Ich denke dabei an "blöd", anders ausgesprochen.