'wich' in englischen Ortsnamen?

4 Antworten

Vom Beitragsersteller als hilfreich ausgezeichnet

Ja, diese Endung bedeutet in der Regel nichts anderes als "Ort" oder "Siedlung". Genaueres findest Du auf

Wikipedia Englisch, Seite : "-wich town" !!!

Nicht etwas Ähnliches. Dasselbe :o)

WICK

Wick has several meanings. At the beginning of a name, like Wickham, in Hampshire its derived from the Roman word 'vicus', which meant vicinity. At the end of a name wick sometimes meant trading place e.g. Norwich was the north wick. It could also mean a port like Greenwich. Or it could mean a specialised farm e.g. Gatwick was a goat farm and Chiswick was a cheese farm.

Bswss  06.09.2018, 18:23

Quelle???