Welche Krankheit hat Tiny Tim und warum wirkt sich Abanezers Nettigkeit darauf aus, ob er überleben wird?

1 Antwort

Dickens did not explicitly say what Tiny Tim's illness was. However, renal tubular acidosis (type 1), which is a type of kidney failure causing the blood to become acidic, has been proposed as one possibility, another being rickets (caused by a lack of vitamin D)

https://en.wikipedia.org/wiki/Tiny_Tim_(A_Christmas_Carol)

zu deutsch es wird nicht erwaähnt, um welche es Krankheit es genau geht - es könnte aber um folgende Krankheiten gegangen sein

Renal-tubuläre Azidose Typ I (distale RTA)

oder

Rachitis