Warum war Marc Aurel ein Christenverfolger?

1 Antwort

Die Anzahl an Verfolgungen scheint während seiner Herrschaft an verschiedenen Stellen im Reich zugenommen zu haben:

The number and severity of persecutions of Christians in various locations of the empire seemingly increased during the reign of Marcus.

Ob und wie er darin verwickelt war, ist unklar:

The extent to which Marcus himself directed, encouraged, or was aware of these persecutions is unclear and much debated by historians.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Marcus_Aurelius#Attitude_towards_Christians