Titel von Lied(Norwegisch bzw Skandinavisch)?

2 Antworten

Hiermal ne Auswahl von norwegischen Hymnen.Ich tippe mal auf Gullfeber

«Bønda ifra nord» av DumDum Boys -

«Alt for Norge» - komponert av Torstein Flakne

«Snørosa» av Åge Aleksandersen med Ulf Risnes og Bjarne Brøndo - i forbindelse med ski-VM i Trondheim i 1997.

«Vinter og sne» av Wenche Myhre - den offisielle VM-sangen ved ski-VM i 1966.

«Alle kluter til» av langrennsløper og OL-medaljør Ole Ellefsæter, OL-sang i forbindelse med lekene i Grenoble i 1968. Lå 8 uker på VG Lista Topp 20, med 4. som beste plassering.

«Welcome to Lillehammer» av Kate Gulbrandsen - som en del av promoteringsarbeidet til vinter-OL 1994 på Lillehammer.

«Gullfeber» av Anne Lise Gjørstøl og Kjell Fjalseth - den offisielle låten til ski-VM i Oslo 1982.

«Jentene med godt humør» - håndballandslagets offisielle låt til EM 1994.

«Heia Norge» - Ishockeylagets teamlåt under VM i 1989.

Woher ich das weiß:Berufserfahrung – In den Bereich tätig oder gewesen.

pllkatja
Fragesteller

Danke 🙏🏼

Ernsthaft? Wenn das dein einziger Hinweis ist: Viel Erfolg.

Woher ich das weiß:Studium / Ausbildung – Studium & Arbeit

pllkatja
Fragesteller

Danke... 😂😂😂😂