Woher weiß ich wann bei Present Perfect Progressive has oder have been eingesetzt wird?

4 Antworten

Present Perfect Progressive / Continuous:

1.Person Singular - I have been playing / I have not been playing / have I been playing ?

2.Person Singular - you have been playing / you have not been playing / have you been playing ?

3.Person Singular - he/she/it has been playing / he/she/it has not been playing / is he/she/it playing ?

1.Person Plural - we have been playing / we have not been playing / have we been playing ?

2.Person Plural - you have been playing / you have not been playing / have you been playing ?

3.Person Plural - they have playing / they have not been playing / have they been playing ?

Merk dir einfach den Satz: He/she/it the s must fit (deutsch: Er/Sie/es das s muss mit.)

Der Merksatz gilt bei allen Zeitformen die mit den Präsens verwant sind, also Simple Present, Present Progressiv, Present Perfect Simple, und Present Perfect Progressive.

Als Beispiele dazu:

I have been looking for ...

He/she/it has been looking for.. bzw. Max/Sandra/.. has been looking for..

Mit den Merksatz hab ich mir das gemerkt und ich hab auch noch mal die tenses in ein paar Übersichten zu Hause.

Du könntest ja vllt. mal einen deiner Lehrer fragen ob er oder sie eine Übersicht für dich hat oder fallst du das has oder have üben, willst ein paar Aufgaben.

Frag einfach nach, kein Lehrer wird dir so einen Wunsch verwehren ;)

I, you, we, they: have...
he,she,it: has ...

oder meinst du was anders?

wenn ich nicht ganz falsch liege wird has been bei he she it eingesetzt und have been bei i you we you they