Wer kennt ein schönen Abschiedsspruch?

5 Antworten

Hallo,

kommt es nicht auch immer darauf an, um welche Art von Abschied es geht?

- How lucky am I to have something that makes saying goodbye so hard.

- Promise you’ll never ever forget me, not even when I’m hundred.

- When you find something special, make sure you grab it with both arms and don’t let go.

- A day without a friend is like a pot without a single drop of honey left inside.

- Any day spent with you is my favourite day. So, today is my new favourite day.

- If there ever comes a day when we can’t be together Keep me in your heart, I’ll stay there forever (Winnie-The-Pooh)

Musikalisch:

- Time to say goodbye - Andrea Bocelli & Sara Brightman -

(youtube.com/watch?v=ohXI3po8hK0)

- THE WHO - See Me, Feel Me - Listening to You

(youtube.com/watch?v=QV_9pn7MGUo)

- Auld Lang Syne - (youtube.com/watch?v=PER8f7bQIlg)

- The Last Farewell – (youtube.com/watch?v=iOwxWCxh3yU)

- Tears in Heaven – Eric Clapton – (youtube.com/watch?v=JxPj3GAYYZ0)

- Niemals geht man so ganz – (dailymotion.com/video/x4cm71_trude-herr-niedecken-engels-niemals_news)

- Candle in the Wind – Elton John – (youtube.com/watch?v=cJuOc0Ld1uk)

- Queen - Who Wants to Live Forever-

(youtube.com/watch?v=WvA4hrpCSew)

- Bohemian Rhapsody - Queen - (youtube.com/watch?v=fJ9rUzIMcZQ)

goodbye - (Sprüche)

Auf wiedersehen, Adieu, So long, Au revoir, Arrivederci! Egal in welcher Sprache ich mich verabschiede, ich werde dich auf alle Fälle vermissen.

Beim Abschied wird uns oft erst klar, wie kostbar jeder Moment doch war. Wäre dieser Abschied nicht, hätte die Zeit davor wenig Gewicht.

Sei nicht traurig, weil es vorbei ist, sondern freu Dich, dass es so schön war.

Das Paradies der Erinnerung kann uns keiner nehmen.