Struktur bei einer summary?

3 Antworten

Hallo,

Summaries werden in der Regel im Present geschrieben. Handlungen aus der Vergangenheit können aber durchaus auch im Past Simple und Present Perfect stehen.

- The summary is usually written in the present tense.

- But past events may be reported in the past, future events may be reported in the future.

- Statements or questions which were made in the past may be reported in the past tense or the past perfect.

- Statements and questions which were made in the past but concern the future may be reported in the conditional

(Quelle: kfmaas.de/summary0.html)

Für die Anwendung der anderen Zeiten im Summary gelten dieselben Regeln und Signalwörter wie in anderen Texten.

Die Zusammenfassung eines Sachtextes, der sich mit Geschichte befasst, steht im Simple Past, denn es handelt sich um in der Vergangenheit abgeschlossene Handlungen.

In eine Summary gehören nicht:

- Progressive / Continuous Tense

- Wörtliche Rede

- Zitate aus dem Originaltext

- Eigene Meinung, Gedanken und Kommentare

- Stellungnahme

- Schlusssatz

- Erzählerische Elemente, z.B. suddenly, unfortunately, at long last …

Zur Länge gibt es keine Vorgaben, man sagt über den Daumen gepeilt 1/5 des Originaltextes.

Tipps und Wendungen zu englischen Summaries findest du unter folgendem Link:ego4u.de/de/cram-up/writing/summary

Beispiele und Übungen findest du, wenn du bei Google - sample summaries oder exercises English summary eingibst.

AstridDerPu

Nein. Die summary folgt in den meisten Fällen der  Reihenfolge de Ereignisse bzw. Gedanken des Originaltextes. Allerdings muss die summary Dinge, die im Original kompliziert dargestelllt sind (z.B. mit flashbacks, zeitlichen Verschachtelungen bzw. besonders Wichtiges steht aus dramatischen" Gründen erst ganz am Ende  usw) so darstellen, dass der Leser sie sofort versteht.  In summaries sollst Du beweisen, das Du den Text verstanden hast und dass Du in der Lage bist, richtig und logisch  zu strukturieren und dem Leser Deiner summary zu helfen, das Wesentliche des Originaltextss sofort zu verstehen.

Preparation:

1) Look at the title, subtitle, source, any illustrations and captions in order to determine the text type you are going to work on, then anticipate what kind of information you expect from that particular text.

2)read the text carefully.

3)Highlight key words and /or key sentences.

4)Divide the text up into sections,pay attention to subheadings and take notes.

5)In your own words, list the main points/key phrases of each section/paragraph.(Do not include any minor details)

6)Make sure the order of your items is logical

Writing a summary:

>INCLUDE:

-in the introductory sentence(s):

--the central idea/aspect of the text,

--the text type, the title of the text, the author's name,the year of publication(if given), e.g. In the short story...published in...the(author's name) deals with...; The article...by..published in ...is about.../deals with...(This kind of introduction is  always required if the task is: Sum up the excerpt...

-in the main part:

--the essential aspects of the text in a logical order, e.g. The text shows...

Do not include:

-''I" and/or any personal opinion or comments

-Quotations/direct speech

-minor points,examples,statistics or explanations

-unnecessary explanations

Points to remember:

-Use your own words

-Avoid enumerations,paraphrase instead.(Instead of dishwasher, fridge and microwave oven write household gadgets)

-Do not interpret;focus on information from the text

-Do not offer any personal opinion on the text

-Use simple present tense. However, there might be exceptions, e.g. flashbacks or references to future events(in this case use past tense, present perfect or future)

-Change direct speech into indirect speech(Greene(author's name) says, claims, believes, suggests...

-Shorten your sentences e.g. by using participle constructions. Instead of: After they have purchased the house, they realize...write: Having purchased the house, they realize...

-Count your words to make sure their number is not more than one third of the whole text(or the number given by the teacher)

Ich war im Englisch Leistungskurs und ich will zwar keine Schleichwerbung machen, aber wir bekamen das 'Heft' Materialien zum selbstständigen standartorientierten Lernen in der gymnasialen Oberstufe Englisch-Text production Erweiterte Neuauflage..da findet man echt alles an Texten(also wie man sie schreibt). Ich hätte ein Foto gemacht udn es hier reingeschickt, aber wie du feststellst, musste ich alles selbst hier abschreiben, da die Kamera nicht funktioniert und kein Verbindungskabel in meiner Nähe ist :D arbeite das alles einfach so in dieser Reihenfolge ab und du wirst es schaffen :)