Sind Ertrunkene in Minecraft mit einem Kürbis selten?

2 Antworten

This feature is exclusive to Java Edition.

Zombieszombie villagersskeletonswither skeletonsdrownedhusksstrays, and  zombified piglins have a chance of wearing a carved pumpkin if they spawn during  Halloween (October 31). If a mob wearing a carved pumpkin is killed using a tool enchanted with Looting, there is a chance equivalent to the level of Looting used to drop the carved pumpkin, up to a maximum of a 3% chance of a drop.

Ich glaube das hilft ^^

Woher ich das weiß:Hobby – Ich spiele seit 2015 Minecraft

Arctodussimus
Beitragsersteller

Ok danke für den Hinweis, aber steht vielleicht irgendwo auch, zu wie viel Prozent man so ein Mob mit einem Kürbis überhaupt findet? Weil da steht ja nur die drop Wahrscheinlichkeit.

Vlt irgendein Halloween Special

Woher ich das weiß:eigene Erfahrung