Ist das Lied "Red red Wine" nun von UB40 oder Bob Marley.. Oder von beiden?

4 Antworten

"I remember helping out at the time in my father-in-law's haberdashery shop. Business was slow enough to allow me to write a country ballad - or so i thought, until i heard UB40's Version. It was about drinking wine, which i hardly do, and forgetting, which i occasionally attempt. I wrote RED RED WINE just to keep busy while waiting for customers and never gave a thought to it ever being recorded by anyone, much less by me" Neil Diamond über "Red Red Wine", aufgenommen 1967, Billboard chart-position der Single #62

In echt ist es von Neil Diamond. UB40 hat es gecovert.

Red red wine wurde von Neil Diamond geschrieben und zuerst aufgenommen. es gibt aber auch coverversionen von Ub40, Tony Tribe oder Jimmy James and the Vagabonds. Bob marley hat mit dem song nichts zu tun

Babsi851  07.08.2022, 15:51

FaRiddim, Bob Marley hat auch Red Red Wine gesungen, aber eben auch gecovert.

Es ist von keinem der beiden, es ist im Orginal von Neil Diamond.