Ich suche ein anderes Wort für "sad" (traurig) ?

5 Antworten

Vom Beitragsersteller als hilfreich ausgezeichnet

bereaved, bitter, blue, cheerless, dejected, despairing, despondent, disconsolate, dismal, distressed, doleful, down, down in dumps, down in mouth, downcast, forlorn, gloomy, glum, grief-stricken, grieved, heartbroken, heartsick, heavyhearted, hurting, in doldrums, in grief, in the dumps, languishing, low, low-spirited, lugubrious, melancholy, morbid, morose, mournful, out of sorts, pensive, pessimistic, sick at heart, somber, sorrowful, sorry, troubled, weeping, wistful, woebegone

müsste reichen :D

MoooooxD  15.06.2021, 20:47

Das ich hier nach 10 Jahren mal hin komme :○

melancholy, sorrowful, downtrodden, depressed, unhappy, gloomy, feeling a bit blue, down in the dumps, mournful, having a heavy heart, cheerless, joyless, woebegone, desolate, doleful, in low spirits, rueful, lamentable,tearful, crushed, dark, somber, pathetic, grieving, wretched.

unhappy mournful miserable cheerless funeral melancholy

und so :D