HDR Videos schlechte Farbdarstellung über den MPC-HC?

1 Antwort

Hat sich erledigt :)

This requires using either MPC Video Renderer (MPCVR) or madVR. After installation these HDR capable renderers can be selected here: Options > Playback > Output

With other video renderers, the colors will be wrong!

I recommend installing K-Lite Codec Pack. That includes MPC-HC and the renderers all in one easy to use package.

MPCVR is also available as a separate download below. MPCVR also supports Dolby Vision. MadVR does not.

SetsunaKyoura  03.11.2023, 19:43

Danke für den Tipp. Hatte das gleiche Problem und das K-Lite Codec Pack hat mein Problem gelöst.

Allerdings nicht mit dem madVR Renderer, sonden mit dem Enhanced Video Renderer... Der ist perfekt.